Parkering
Det er KUN tilladt at parkere i de opmærkede båse på p-pladserne, bla. af hensyn til redningskøretøjer (brandbiler, ambulancer o. lign.), renovationskørsel, fejning samt saltning/snerydning.
Det er vigtigt, at alle beboere er opmærksomme på, at vi ikke tillader parkering andre steder end på p-pladserne og at parkering af trailere, campingvogne, biler uden plader osv. IKKE er tilladt i området.
Solceller
Solcelleanlægget er tilkoblet din private forbrugsinstallation i lejligheden. Det vil sige, at du som lejer har glæde af den strøm, som anlægget producerer.
Det er en god idé lige at kigge til inverteren (den grå kasse i teknikskab) og kontrollere at alt er i orden.
Du kan finde praktiske oplysninger vedr. solceller og afregning her
Varmepumpe
Ude foran din hoveddør står en varmepumpe (ude-delen). Varmepumpen sørger for, at du får varme i lejligheden samt varmt brugsvand. Varmepumpen bruger strøm fra din egen private forbrugsinstallation i lejligheden. Fordelen ved en varmepumpe er, at du har meget lave udgifter (strøm) til at opvarme din bolig samt varmt vand. Du får altså ingen regning fra hverken Hedensted Fjernvarme eller fx en gasregning fra DONG.
Du skal være opmærksom at denne grønne og billige løsning for dig som lejer, også har nogle konsekvenser får din adfærd, når du tager brusebad. Det er ikke muligt at alle familiemedlemmer kan tage lange bade lige efter hinanden. Så kan varmepumpen desværre ikke følge med.
Som en rettesnor kan man sige, at du bruger 9-12 liter varmt vand i minuttet ved et brusebad. Varmtvandsbeholderen indeholder 110 liter varmt vand.
Skrald og storskrald
Containere med dagrenovation bliver tømt hver anden fredag af renovationsfirmaet M. Larsen A/S.
Lejerne opfordres til, at trykke mælkekartoner, pizzabakker o.lign. sammen, at aflevere glas, pap og papir til genbrug og at sørge for skraldeposen er lukket, inden den smides i containerne.
Hvis du ønsker at læse mere om affald og genbrugsstationer i Hedensted kommune, så klik her.
Skure
Vores skure er ikke isoleret – hverken i gulv, vægge eller loft.
Det betyder, at det ikke er frostfrit og når vejret er omskifteligt, kan der dannes fugt. Du skal derfor være opmærksom på at opbevaring af møbler, tøj og andre genstande er på eget ansvar.
Vedligeholdelse
Du kan finde praktiske oplysninger vedr. vedligeholdelse af din bolig her.
Kontakter, KUN i nødstilfælde
Ved akut opståede problemer, uden for kontorets åbningstid, kan du kontakte nedenstående firmaer. Dog skal du være opmærksom på, at der ALTID skal indtales en besked på telefonsvareren, hvor du uddyber, hvad der er sket. Såfremt vi ikke bliver orienteret, eller at udbedringen kunne vente til først kommende hverdag, vil vi afvise betalingen af fakturaen og du vil således selv hæfte for beløbet.
Ved forsyningsproblemer:
El: NRGi – Tlf.: 87 39 04 04
Varmepumpe (varmt vand/varme), rørbrud og vandudstrømning:
Kaj Hansen VVS – Tlf.: 7581 57 44
Problemer med el-installationer:
Stenderup El – Tlf. 30 73 17 27
Kontakt
Kontoret har åbent mandag – torsdag fra 8-12.
Uden for åbningstiden kan du lægge en besked på vores telefonsvarer eller sende en mail til: info@klh-gruppen.dk.
Har du fået nyt navn, mobilnummer eller email?
HUSK at informere kontoret om ændringen. Vi har i akutte tilfælde brug for hurtigt at komme i kontakt med vores lejere.